Philips

Inzichten verzamelen van je doelgroep is altijd belangrijk. En bij de Lean (of Agile) aanpak moet het snel en vaak. Bij Philips werken ze met Digital Accelerators om nieuwe productideeën te testen. In 12 weken moet een idee gevalideerd worden. Ik help de teams met het opzetten van het gebruikersonderzoek.

Customer Discovery

In het begin van de 12 weken gaat het vaak om “Customer Discovery”. Hierbij ontdek je welke doelen klanten hebben, welke obstakels en frustraties ze tegenkomen terwijl ze hun doel willen bereiken, en wat het ze oplevert als ze hun doel gehaald hebben.

Customer Validation

Als er prototypes gebouwd worden (van bijvoorbeeld apps of hardware) dan worden gebruikers uitgenodigd om hier een korte periode mee te werken. In deze fase doe je aan “Customer Validation”, je beoordeelt dan of het prototype aansluit bij de doelgroep.

Mijn rol in Lean projecten

Als Senior People Researcher bedenk ik welke vragen er gesteld moeten worden aan de doelgroepen. Ook denk ik mee over de planning: hoe vaak betrekken we klanten, moet het altijd een interview zijn of kan het ook een survey zijn? De uitvoering van de interviews doet het core team meestal zelf, zodat ze veel leren over de doelgroep en feedback krijgen op hun ideeën. Maar voer ik zelf ook gebruikersonderzoek uit, daar leer ik ook van en zo kan ik de teams beter begeleiden.

Ook Lean research nodig?

Ik help je graag. Neem gerust contact met me op.